تبلیغات
علیجاه شهربانویی - مطالب شهریور 1394

آژانس یا شرکت تبلیغاتی شما از شما متنفر است و اصلا این را نمی دانید!

شنبه 28 شهریور 1394 09:02 ب.ظنویسنده : علیجاه شهربانویی

 

مقدمه: شاید به جهت تفاوت های فاحش میان سطح کاری و کیفیت شرکتهای بین اللملی تبلیغاتی و داخلی گمان کنیم، در کشورهای توسعه یافته، تعامل میان شرکتهای تبلیغاتی و مشتریانشان ایده ال است. اما از گفته های خانم “لایسا لایسِج” چیز دیگر برمی آید. هرچند تفاوت های فرهنگی میان ما و مخاطبان خانم “لایسا لایسِج” بسیار است اما از میان نظرات ایشان به عنوان یک شخص تاثیر گذار، می توانیم عباراتی را ملاحظه کنیم که خیلی هم برای ما غریبه نیست. مرور توصیه های ایشان که در نشریه عصر تبلیغات در اواسط جولای ۲۰۱۵ منتشر شده است خالی از لطف نیست. برای مطالعه ادامه مطلب لطفا اینجا کلیک کنید.

لایسا لایسِج

لایسا لایسِج ، از مسائل و حاشیه ها در برخورد با شرکت  تبلیغاتی می گوید.



برچسب ها: علیجاه شهربانویی ، نقد تبلیغات ، شرکت تبلیغاتی ، کانون تبلیغاتی ، آژانس تبلیغاتی ، بررسی تبلیغات ، حواشی تبلیغات ،
آخرین ویرایش: شنبه 28 شهریور 1394 09:28 ب.ظ

 

مک کین، پیشتار جهانی شدن ، مراقب کودکان

چهارشنبه 25 شهریور 1394 10:31 ب.ظنویسنده : علیجاه شهربانویی

 
در ادامه سلسله مباحث معرفی شرکت های مطرح و مشهور تبلیغاتی در ستون ستاره های تبلیغات در این نوشته به معرفی شرکت تبلیغاتی “مک کین اریکسون ( McCann Erickson ) یا به اختصار “مک کین”می پردازم. سابقه طولانی این شرکت در تبلیغات و بازاریابی در سطح بین المللی  ویژگی اصلی و وجه تمایز شرکت “مک کین” است. شرکت “مک کین” را می توان واضع بسیاری از قوانین اصلی تبلیغات بین المللی دانست. این شرکت اولین شرکت آمریکایی است که به سمت سیاست جهانی شدن شبکه های تبلیغاتی گام برداشت. اولین شرکتی که بوسیله همراهی با دیگر شرکت های تبلیغاتی خارجی به حل مشکلات مشتریان پرداخت. و در نهایت اولین شرکتی که به سمت متنوع تر کردن خدمات خود در رشته های بازاریابی گام برداشت. به همین جهت همواره نام این شرکت به عنوان رهبر بازار تبلیغات در بین متخصصین این رشته بر سرزبان ها بوده است.
برای مطالعه ادامه مطلب لطفا 
اینجا کلیک کنید.

این نوشته بخشی از سلسله مطالبی است که با عنوان “ستاره های تبلیغات” در ستون من، سه شنبه ها در روزنامه فرصت امروز به چاپ می رسد. جا دارد اینجا از سرکار خانم ” نگار مرادی ” که من را در نوشتن این سلسله مطالب یاری می دهند، کمال تشکر و امتنان را داشته باشم. همچنین از سرکار خانم “اعرابی” سردبیر محترم روزنامه “فرصت امروز” سپاسگزارم که این فرصت را به من دادند تا دیدگاه های اینجانب در این روزنامه منعکس شود.
علیجاه شهربانویی  مشاور بازاریابی | مشاور برندینگ | مشاور تبلیغات

برچسب ها: نقد تبلیغ ، بررسی تبلیغ ، بررسی آژانس تبلیغاتی ، علیجاه شهربانویی ، مک کین ، بررسی تبلیغات ، نقد تبلیغات ،
آخرین ویرایش: چهارشنبه 25 شهریور 1394 10:40 ب.ظ

 

آسیب شناسی تبلیغات در ایران – قسمت دوم فقدان تحقیقات تبلیغاتی

چهارشنبه 25 شهریور 1394 10:52 ق.ظنویسنده : علیجاه شهربانویی

 
در ادامه مباحث مربوط به آسیب شناسی تبلیغات این بار در حوزه ی تحقیقات تبلیغاتی ، در خدمت شما عزیزان هستم. همانگونه که می دانیم، تحقیقات تبلیغاتی ( که زیرمجموعه ای از تحقیقات بازاریابی است) زیر بنای مدیریت برنامه ها و کارزارهای تبلیغاتی بزرگ و در حالت مطلوب و ایده آل راهنمای تولیدات تبلیغاتی است. در حقیقت تحقیقات تبلیغاتی راهنمای سازمان هایی است که برنامه کار خود را با توجه به نیازها و خواسته های مشتری ( خاصه در این زمینه در حوزه تبلیغات ) تنظیم می کنند.
برای مشاهده ادامه مطلب لطفا 
اینجا کلیک کنید.

این نوشته بخشی از سلسله مطالبی است که با عنوان “آسیب شناسی تبلیغات در ایران – تحقیقات تبلیغاتی ” در ستون من، در وبسایت کافه بازاریابی منتشر می شود.  از جناب آقای دکتر “محمود محمدیان ” و برادر ارجمندشان جناب آقای “مجتبی محمدیان” که به من این فرصت را دادند تا در وب سایت وزین کافه بازاریابی به بیان دیدگاه هایم بپردازم سپاسگزارم.
علیجاه شهربانویی  مشاور بازاریابی | مشاور برندینگ | مشاور تبلیغات

برچسب ها: آسیب شناسی تبلیغات ، نقد تبلیغات ، علیجاه شهربانویی ، تحقیقات بازاریابی ، تحقیقات تبلیغاتی ، دکتر محمود محمدیان ،
آخرین ویرایش: چهارشنبه 25 شهریور 1394 11:30 ق.ظ

 

تیزر تبلیغاتی، میان ماه من تا ماه گردون …

چهارشنبه 25 شهریور 1394 09:33 ق.ظنویسنده : علیجاه شهربانویی

 
تیزرهای تبلیغاتی، میان ماه من تا ماه گردون …
شاید مهمترین مطلبی که در زمینه تیزرهای تبلیغاتی در ایران قابل بحث باشد ، تفاوتهای غیرقابل کتمان آن با موارد مشابه ساخته شده در کشورهای دیگر است. یکی از بارزترین تفاوتها آنست که ، شرکت های معتبر و بین الملی تبلیغاتی در ساخت تیزر، سعی در ایجاد یک فضای صمیمی و انسانی با حسی خوشایند دارند تا با توجه به کشش ایجاد شده توسط جادوی “صدا” و “تصویر”، پیام اصلی خود را به مخاطب ارائه نمایند. در بخش زیادی از این نمونه ها ما همواره با تصاویری جذاب ، سرشار از رنگهای زیبا و چشم نواز، صحنه های بدیع ،کاراکترهای مشهور دنیای ورزش و سینما مواجهیم.استفاده از این آمیخته ی پرخرج و پرهزینه برای آن است که مخاطب را در پای گیرنده ی تلویزیونی میخکوب نماید تا در لحظه از پیش تعیین شده و زمان مناسب پیام تبلیغاتی را به وی القا نماید. همچنین نباید فراموش کرد استفاده از این ابزارها علاوه بر آنکه اختصاصاً در خدمت هدف تبلیغات است ، همه سوار بر سناریویی خلاقانه می باشد. در حقیقت المان های جذاب در کنار ساخت خلاقانه تبلیغ تلویزیونی باعث می شود ، پیام ما در تبلیغ ، برای مخاطب باورپذیر و قابل قبول بنظر برسد.برای مشاهده ادامه مطلب لطفا 
اینجا کلیک کنید.

علیجاه شهربانویی  مشاور بازاریابی | مشاور برندینگ | مشاور تبلیغات

برچسب ها: علیجاه شهربانویی ، تبلیغات ، نقد تبلیغات ، نقد تبلیغ ، تیزر ، تیزر تلویزیونی ، بررسی تبلیغات ،
آخرین ویرایش: چهارشنبه 25 شهریور 1394 09:39 ق.ظ

 

مدیریت و ارزش گذاری هویت برند به شیوه BAV

دوشنبه 16 شهریور 1394 01:02 ب.ظنویسنده : علیجاه شهربانویی

 
همانطور که در نوشته ی قبل اشاره شد، مقوله “برندسازی”یکی از مباحثی است که کمتر به صورت علمی در کشورمان مورد توجه قرار گرفته است. این مساله زمانی بیشتر مساله ساز می شود که برخی از متخصصین برندینگ و یا شرکت های تبلیغاتی دست اندر کار در کشور ، هژمونی رسانه ای یا نهایتا افزایش سطح آگاهی از وجود یک برند ( Brand Awareness ) را مبنای کار برندسازی قرار می دهند که البته قدم اول و  کم اهمیت ترین بخش از شکل گیری تصویر برند در ذهن مخاطب است. متاسفانه بخش بسیار مهم تر و تاثیرگذارتر، یعنی ساخت و شکل دهی “شخصیت برند” ( Brand Personality ) کمتر مورد توجه قرار گرفته است. از این رو در این شماره از سلسله مطالب “ستاره های تبلیغات ” به سراغ یکی از شرکت های تابعه شرکت “یانگ و روبیکام” یعنی ” باو” رفته ام تا شما را بصورت مختصر با شیوه  این شرکت  در زمینه شکل دهی شخصیت برند، آشنا سازم.
[http://www.aparat.com/v/qmkVN]
مدل ارزش گذاری برند شرکت یانگ و روبیکام ، ( BAV ( Brand Asset Valuator   نه تنها یک ابزار مدیریتی برند است، بلکه یک دیتابیس جهانی از احساس و درک مشتری از برند می باشد. در ۲۰ سال گذشته این شرکت به مطالعه  واکنش مشتری به ۵۰ هزار برند مختلف در ۱۰۰۰ شاخه در ۵۱ کشور در اقصی نقاط جهان پرداخته است. در این مطالعات داده های مختلف از نزدیک به یک میلیون نفر جمع آوری شده است.

زمانی که این شرکت استفاده از مدل BAV را آغاز کرد، نتایج غالب تئوری هایی که در زمینه “برندسازی” تا آن زمان معمول بود را زیر و رو کرد. این شرکت مجموعه ای از معیارهای جدید را کشف کرده است که به پژوهش و مطالعات آن شرکت قدرت پیش بینی و تشخیص را در زمینه “برند سازی” می دهد. برخلاف بسیاری از مطالعات، نگاه مدل BAV به یک برند، تنها در حدود دسته بندی صنفی نمی گنجد بلکه این مدل، نقش یک برند را در فرهنگ بررسی و مشخص می کند.
برای مشاهده ادامه مطلب و دیدن یک فیلم در برندینگ با زیرنویس فارسی لطفا اینجا کلیک کنید.
علیجاه شهربانویی  مشاور بازاریابی | مشاور برندینگ | مشاور تبلیغات
 

برچسب ها: برندسازی ، مدیریت برند ، مقالات برند ، برندینگ ، هویت برند ، بازاریابی برند ، علیجاه شهربانویی ،
آخرین ویرایش: چهارشنبه 18 شهریور 1394 11:14 ق.ظ

 

یانگ و روبیکام شرکتی قدرتمد با فراز و فرودهای زیاد

یکشنبه 8 شهریور 1394 10:40 ق.ظنویسنده : علیجاه شهربانویی

 
در این بخش از سلسله مطالب مرتبط با شرکت های تبلیغاتی شناخته شده و برتر جهان به معرفی شرکت “یانگ و روبیکام” یا به اختصار “وای و آر”می پردازم. شرکتی که در سال ۲۰۱۴ میلادی به عنوان برترین شرکت بازاریابی و تبلیغاتی – از دید چند نشریه و وبسایت مشهور منتقد در این حرفه – انتخاب گردید.
برای مشاهده ادامه  مطلب لطفا اینجا کلیک کنید.

برچسب ها: تبلیغ ، تبلیغات ، علیجاه شهربانویی ، شرکت تبلیغاتی ، شرکت تبلیغاتی یانگ و روبیکام ، یانگ و روبیکام ، نقد تبلیغ ،
آخرین ویرایش: یکشنبه 8 شهریور 1394 10:52 ق.ظ

 

آسیب شناسی تبلیغات در ایران – بخش اول تبلیغات ممنوع

شنبه 7 شهریور 1394 02:09 ب.ظنویسنده : علیجاه شهربانویی

 
تبلیغات ممنوع!
شاید همه بر این عقیده باشیم که تبلیغات ابزار بسیار توانمند و تاثیر گذاری است. اما دامنه این تاثیرگذاری تا کجاست؟ آیا یک مجموعه تبلیغِ اثر بخش، می تواند، گره از همه ی مشکلات یک سازمان بگشاید؟ آیا می تواند مشکلات ساختاری سازمان را حل کند؟ واقعیت این است که در بسیاری مواقع، دست اندرکاران رشته تبلیغات، این ابزار را در حد یک داروی معجزه آسا برای سامان بخشی مسائل سازمانها معرفی می کنند و شدت این مساله زمانی بیشتر است که سازمانی مستاصل از مشکلات به دنبال راه حل فوری و اثر بخش می گردد.( و احتمالا چه ابزاری فریبنده تر از تبلیغات؟) غافل از اینکه در مقوله مدیریت از چند استثنا که بگذریم هیچ راه حل سریعی وجود ندارد! بنابراین تبلیغات، آن هم به این شیوه ( آخرین راه نجات ) نه تنها دردی را دوا نمی کند بلکه گاهی هزینه های بسیار هنگفتی را به سازمان تحمیل می کند...برای مطالعه ادامه مطلب لطفا اینجا کلیک کنید.

آخرین ویرایش: شنبه 7 شهریور 1394 02:18 ب.ظ